Prošle godine stiglo manje vozila, ali po većoj prosečnoj ceni.
U periodu 2015-2022. godine u Srbiju je uvezeno 950.028 putničkih automobila vrednosti od 3.942 mil EUR, po prosečnoj ceni od 4.149 EUR po vozilu.
Tokom 2022. je smanjen broj uvezenih automobila na 115.347, sa 134.974, koliko ih je bilo u 2021, ali je povećana vrednost sa 542 na 631 mil EUR, zato što je jedinična cena uvoza povećana sa 4.016 EUR na 5.469 EUR po vozilu, piše eKapija.
U 2022. je postignuta do sada najveća prosečna uvozna cena i ona je posledica povećanja uvozne cene benzinaca sa preko 3.000 cm3, i povećanja jedinične cene uvoza dizelaša između 1.500 i 2.500 koji se najviše uvoze, pa imaju i prosečnu cenu najbližu ukupnoj (4.070 EUR u 2021. i 5.498 u 2022).
U Srbiji brzo raste uvoz kombinovanih (hibridnih) i čisto električnih automobila, ali je to još uvek izuzetno malo u odnosu na nama susedne zemlje. Od 2017. do 2022. uvoz ovih vozila povećan je 11,2 puta, sa 145 na 1.622 ali su oni u 2022. učestvovali tek sa 1,4% u ukupnom broju dopremljenih automobila.
Interesantno je, a može biti i indikator povećanja nejednakosti u društvu, da je najviše smanjen uvoz malih benzinaca (-56,8%) i malih dizelaša (-19,8%) dok je povećan uvoz najvećih benzinaca za 32,5%, u 2022. u odnosu na broj u 2021.
Broj benzinaca veće kubikaže od 3.000 cm3 povećan je sa 120 u 2017. na 921 u 2022. (7,7 puta), po brzini sličnoj ovim novim električnim i kombinovanim automobilima.
Najskuplji su bili ovi benzinci u 2022 (44.612 EUR po vozilu), pa kombinovani benzin i električni sa mogućnošću spoljnog napajanja (38.014) dok su najjeftiniji bili mali dizelaši (2.847 EUR po vozilu) i mali benzinci (2.907), sa beznačajnom razlikom u ceni.